איפה הצדקנים? • חקיקה: ח"כ יוכל לוותר על עדכון בשכרו

אבי יעקב 1 Comment on איפה הצדקנים? • חקיקה: ח"כ יוכל לוותר על עדכון בשכרו
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"נפסיק עם ההתלהמות הזו אחת ולתמיד", אמר יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן, שהצעת חוק שיזם, לפיה ח"כ יוכל להודיע לחשב הכנסת שהוא מוותר על עדכון בשכרו, אושרה היום בוועדת הכנסת לקריאה ראשונה, "ח"כ שרוצה להיות ענו, יוכל להיות. היום החוק לא מאפשר לח"כ לוותר על עדכון בשכרו. ח"כים יצאו עם הצהרות לתקשורת ורצו לבנק לקבל את הכסף. מעכשיו לא חובה לקבל שום דבר".

בדוק ומנוסה: חכי"ם מ"יש עתיד" תרמו את מלוא העלאת שכרם לצדקה

כבל ליו"ר הכנסת: הוצא את העלאת השכר מסמכות הח"כים

ח"כ יעל גרמן התנגדה להצעת החוק, לפיה הכסף עליו יוותר ח"כ שיבחר לעשות זאת יוחזר לתקציב המדינה: "כשהכסף חוזר לתקציב אני לא יודעת לאן זה הולך. אני לא רוצה שזה ילך לשטחים. הח"כים של יש עתיד כבר 11 חודש תורמים את הכסף". יו"ר הוועדה, ח"כ ביטן: "את רק מדברת. נעשה רפורמה לפני הדיון בהצעת החוק שלך". ח"כ יואב בן צור: "תנו מתן בסתר. ח"כים דתיים וחרדים תורמים מינימום 10-20% ממשכורתם כל חודש בלי פופוליזם".

כן התקבלה פה אחד בוועדה המלצת יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן, לקבל את המלצת הוועדה הציבורית, לאחר פניית ועדת הכנסת בנושא איחוד תקציבי הפעילות הפרלמנטרית והפחתת סכומי ההוצאה המקסימליים, גם לקריאה ראשונה. בכך ירד סכום ההוצאה המקסימלי לכל ח"כ עבור קשר עם הציבור, הוצאות טלפון ושכירת לשכה, מ127,000 ש"ח בשנה ל-93,000. הוועדה החליטה גם שתוך שנה ייבדק ניצול התקציב על ידי הח"כים.

ח"כ ישראל אייכלר: "קבוצת אנשים ששומרת על כבודה מכבדים אותה גם מבחוץ. אנשים אומרים – תראו במה הם מתעסקים כשדוקרים אנשים ברחוב".

ח"כ רועי פולקמן: "העיסוק הבלתי פוסק בתנאינו לא ראוי. להפסיק להתעסק עם זה".

ח"כ סופה לנדבר: "יש להפריד בין שכר ח"כים ללשכה פרלמנטרית. הלשכה היא למען הציבור, לתת תשובות. חייבים לאפשר לח"כ לקיים לשכה. אנחנו חייבים לשרת את הציבור, אבל על כל קניה יש כותרת. למה אנחנו צריכים לבקש סליחה. אפשר היום למצוא לשכה ב1900 ש"ח בוועדה הציבורית צריכים לשבת גם כלכלנים".



1 תגובות

מיין תגובות